Munkaidő nyilvántartás, de hogyan?

Ez egy fontos és alapvető kérdés, hogy a munkaügyi felügyelő megérkezésekor ne szoruljon össze a gyomra!

Fontos, hogy a jelenléti ív helyesen készüljön el.

Munkaidő nyilvántartás - így is lehet!

Munkaidő nyilvántartás - így is lehet!

A mai világban már nem csak papíron, elektronikusan is történhet az adatok rögzítése. Egyre több cég, vállalkozás használ beléptető rendszert vagy külön munkaidő nyilvántartó eszközt (például az oldalunkon is megtalálható BFlex 388 vagy BFlex 399 munkaidő terminált).

Gyakorlatban nem tudok “bomba biztos” módszert mondani.

Az alap szabályokat a munka tőrvénykönyve tartalmazza, de tapasztalat szerint jópár értelmezés van a munkaügyi felügyelők között.

van aki azt mondja:

  • az elektronikus adatrögzítés jó, ha bármikor lehívható a jelenléti lista
  • csak papíron elfogadható a pontos be-kilépési adatok vezetésével
  • papíron legyen, de az adatoknak meg kell egyezni a munkaidő kezdetével és végével, mert különben túlórát kell számolni
  • … és így tovább még számtalan variációban

Kérdezheti, hogy “akkor mi a jó megoldás?”

Egy tuti módszert tudok javasolni. A rendszer kidolgozása során egyeztetést kell kérni a területileg illetékes munkaügyi felügyelettől. Ekkor át kell beszélni, hogy milyen formában, milyen adatok, mi módon álljanak rendelkezésre a munkaidő elszámolással (és egyéb szabályzatokkal) kapcsolatban is.

Többek között ez is része a professzionális munkaidő nyilvántartó szoftver bevezetésének.

Az elszámolások kialakítása, a szükséges papírok “legyártása” nem túl nagy idő és jelentősen kisebb költség, mint egy bírság.

Ha lehet, miért ne csinálja hivatalosan?

Publikálva: 2009 március 14. | | Kategória: Hasznos

Várom hozzászólását: