Munkaidő nyilvántartás költséghatékonyan …
Nem akar sokszázezret – milliót költeni egy egyszerű feladat megoldására?
Csak a papíros nyilvántartás bizonytalanságát szeretné megszüntetni?
Egy egyszerűen kezelhető megoldásra vágyik?
Kisvállalkozásoknak sokszor nincs szüksége nagy, drága rendszerekre. A munkaidő nyilvántartás általában csak a papíron-füzetben vezetett be-kilépésekből áll.
DE a benne lévő emberi tényező előbb-utóbb lépésre kényszeríti a tulajdonosokat. Jöjjön itt egy valós történet egyik partnerem praxisából:
Építőipari cég. Az irodai dolgozókon kívül mindenki a terepen dolgozik. Maguk írják a munkaidőt, havi jelentést adnak túlórákkal együtt.
Az épületek épülnek, így egy ideig mindenki nyugodt, mígnem egyszer csak érdekes dolog kelti fel a figyelmet.
Ugyanis volt egy céges megbeszélés a központban. Mindenki ott volt és mivel jól haladtak, kora délután már mindenki hazamehetett.
És mi volt a munkaidő nyilvántartásokkal? Papír szerint nagyon sok ember aznap a terepen dolgozott és még túlórázott is! . . .
Az alábbi eszközöket kis cégek számára ajánlom kb. 100-150 főig. Ujjlenyomatos azonosítás lévén nincs lehetőség arra, hogy tetszőleges számokat írjanak a papírra, kölcsönadják a belépő kártyájukat vagy megmondják a havernak a kódjukat. A készülék és a hozzá járó szoftverrel – vagy kiegészítő modullal – egyszerűen kezelhetők a be-kilépésekből kalkulált munkaidő elszámolása.
Hogyan működnek ezek a kompakt rendszerek?
Mindennapi kezelésük egyszerű. Elsőnek is minden dolgozónak fel kell venni az ujjlenyomatát, ugyanis ezzel fogja azonosítani magát. Ezt a vezetővel együtt tehető meg pár mp alatt. A készülék nem az ujjlenyomat képét, hanem a bőr redőiből kalkulált számot fog elmenteni (minuta), ami minden embernek más.
Hétköznapi teendő annyi, hogy a dolgozó a készüléken 2 gomb segítségével kiválasztja, hogy be jött (munkakezdés – In) vagy eltávozott (munkaidő vége -Out), utána pedig ujjlenyomatával azonosítja magát. A dolgozóknak ennyit kell tenni.
Az összes be és kilépési adatot a készülék tárolja, ami a lekérdező szoftverrel hívható és dolgozható fel.
Mielőtt tovább lépnénk fontos, hogy kinek nem ajánlom:
- azoknak, akik minősített munkarendet is kezelni szeretnének (külső munka, hivatalos távollét, szabadság…)
- akik többszáz dolgozót foglalkoztatnak. Ebben az esetben a készülék nem korlátoz, mert többet is fel lehet szerelni és egy rendszerben kezelni, hanem ekkor már a gyári szoftver jelenti a gyenge pontot. Ekkor professzionális munkaidő nyilvántartó szoftvert célszerű használni.
Következőkben nézzünk néhány eszközt. Válassza ki, milyen azonosítást szeretne (csak ujjlenyomat, vagy kód és kártya is)
A készülékek alatti linkre kattintva részletes leírást talál az eszközről, továbbá rövid videókkal nézheti meg a működésüket, kezelésüket a gyakorlatban.
BFlex BF5Nagyon hasonlít a BFlex 399-re, de ebben a készülékben beépített kártyaolvasó van, így akár ujjlenyomattal, akár belépő kártyával, akár kóddal is kezelhető a rendszer
|
.
BFlex 399
|
.
ANVIZ VF30A készülék pár kiemelkedő tulajdonsággal emelkedik ki a szokásos ujjlenyomat olvasók közül:
. A többi szokásos (más terméknél is megtalálható) adat csak összefoglalóan:
A gyártó nagyon sok “okosságot” épített bele a készülékbe, ezért nálam nagyon kiérdemli a “Best Buy” az “Ajánlom” vagy a “Tetszik” emblémát! >>> |
.
.
.
Mit kell még hozzá, hogy használni lehessen?
Akár semmi! Ezek kompakt készülékek minden tartalmaznak, ami az alap működéshez kell!
- a készüléket
- felfogató lemezt
- bedughatós tápegységet (Bflex)
- kezelő szoftvert
csak rádugja a számítógép hálózatra (vagy rendszeresen közvetlenül letölti egy laptoppal), beállítja a hálózati beállításokat, telepíti a szoftver és már használhatja is
Természetesen, ha nem Ön szeretné telepíteni, beállítani, megtanulni a szoftver minden funkcióját, hanem örülne, ha valaki a cégének megfelelő kész megoldást biztosítana, akkor keressen meg >>>
Mit biztosítunk:
- eszköz felszerelése
- hálózati kábel kiépítése (ha szükséges)
- ajtózár bekötése ha lesz ajtó vezérlés is
- eszköz beállítása
- szoftver feltelepítés a kezelő gépre
- beállítások elvégzése
- előre megbeszélt munkarend beállítása
- igény esetén nagyon egyszerű kezelési mód kialakítása, minek eredménye, hogy pár gombnyomásra minden egyes dolgozóról külön excell fájlt kap megfelelően formázva, a havi adatok listájával és szükséges adatok kiszámolásával
- betanítás: közösen felvesszük pár dolgozó ujjlenyomatát a készülékbe annyiszor, míg biztos nem lesz a készülék kezelése
- a szükséges szoftverfunkciók megtanulása (dolgozók felvétele adatbázisba, kimutatás készítés)
- egyszerűsített kezelési leírás, ami csak az Ön által használt funkciókra terjed ki. Az egyértelműség kedvéért sok képernyőképpel. Tényleges lépésről-lépésre útmutató
- későbbiekben segítség, akár online formában is (távkapcsolat révén közösen figyeljük és egyeztetjük a számítógép, program kezelését)
- hozzáférés a video és kezelési utasítás tárhoz, melyen “élőben” nézheti meg, hogy miként kell kezelni az adott készüléket, hogyan állíthatja be az adott funkciót…
- Akár havi kimutatás biztosítása. Ekkor a megbeszélt feltételeknek megfelelően Ön minden hónapban megkapja a havi kimutatást minden egyes dolgozóról excel formátumban.